Gerbrand en Gerlinda Reijnoudt voor MAF in Zuid-Soedan

Fam. Reijnoudt, uitgezonden voor MAF naar Zuid-Soedan

Concreet Inzetbaar
Bereikbaar zijn, als het daarover gaat denk je onwillekeurig direct aan je binnenzak, je handtas of je broekzak. Veel mensen buiten de Westerse Wereld denken bij de term bereikbaarheid helemaal niet aan app-contacten, Facebookvrienden, hun Instagramprofiel of telefonisch contact. Niet of nauwelijks bereikbaar zijn is helaas dagelijkse realiteit voor velen in andere delen van de wereld. Gebrek aan logistieke toegang over reguliere wegen is een belangrijke oorzaak.

Wij zijn Gerbrand en Gerlinda Reijnoudt. Vanaf maart 2024, hebben wij Scherpenzeel achter ons gelaten en wonen wij samen met onze kinderen, Isa (2016), Sep (2017) en Eva (2020) in Juba, Zuid-Soedan. Vanuit een gezonde, nieuwsgierige houding en onze passie voor mensen en hun verhaal maakten we enkele lange reizen tijdens de eerste jaren van onze relatie. Tijdens deze trips zagen we iets van de ongelijke toegang tot allerhande basisbehoeften. Het zette ons aan het denken; hebben wij hier een rol in? Het bracht ons bij Mission Aviation Fellowship, MAF.

We geloven dat ieder mens in deze wereld uniek is, door God gemaakt. Hij heeft het beste voor met al deze mensen. Waar ook ter wereld en los van achtergrond, kleur, overtuiging of wat wij als mensen bedenken om onderscheid te maken. Die allesomvattende liefde is de basis van onze missie; concreet inzetbaar zijn om het onbereikbare bereikbaar te maken. We voelen een sterke verbinding met de missie van MAF en zetten onze capaciteiten daar graag voor in. Flying for Life, dat is het motto.

Zuid-Soedan
Cessna - MAF-vliegtuig, Gerbrand ReijnoudtNa tientallen jaren van oorlog met het noordelijke Soedan, werd Zuid-Soedan in 2011 een zelfstandig land. De hoop die deze onafhankelijkheid met zich meebracht, werd al snel kapot gemaakt door nieuwe geweldsconflicten binnen Zuid-Soedan. De infrastructuur is zeer beperkt, gezondheidszorg en onderwijs zijn nauwelijks beschikbaar. Verschillende internationale organisaties proberen het land uit dit diepe dal te trekken. In deze opbouwfase zijn veel hulpverleningsorganisaties en kerkleiders afhankelijk van het vervoer dat MAF biedt. Gerbrand is één van de piloten, die vliegen op de vijf Cessna Caravans in Zuid-Soedan.

Onze missie is te volgen via de kerkapp: MAF Fam Reijnoudt, of via facebook en instagram via @runwayreijnoudt. Verder komt er elk kwartaal een nieuwsbrief uit waarvoor u zich in kunt schrijven op www.maf.nl/reijnoudt. Maandelijks publiceren we een podcast, die in uw favoriete podcast-app te vinden is onder de naam Runway Reijnoudt.

Voor ons werk voor MAF zijn wij volledig afhankelijk van giften (www.maf.nl/reijnoudt). Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met ons thuisfrontteam via tfcreijnoudt@gmail.com.

Vanuit onze gemeente zijn de volgende leden betrokken:
Arine Visser, voorzitter
Ada Geijtenbeek, gebedscoördinator
Wim van der Lede, penningmeester

Bedankt voor uw medeleven, gebed en andere vormen van steun.