22 februari 2019

De komende tijd loopt er een stagiair in onze gemeente rond, Pieter van der Schee. Hij zal in het kader van zijn studie theologie enkele huisbezoeken afleggen (u kunt dus een telefoontje van hem verwachten), daarnaast zal hij een keer voorgaan in een dienst en een thema-avond verzorgen. Hieronder stelt hij zich aan u voor.

Bij deze zal ik kort iets over mijzelf en over de inhoud van mijn (korte) stage vertellen.

Mijn naam is Pieter van der Schee, ik ben 35 jaar en woon in Hoevelaken. Ik ben getrouwd en vader van vier kinderen in de leeftijd van drie tot elf jaar. Sinds 2015 combineer ik mijn werk als meester op de basisschool met studeren aan de PThU in Amsterdam. Afgelopen zomer heb ik daar de bachelor theologie opleiding afgerond en aansluitend ben ik gestart met de opleiding tot gemeentepredikant. Deze predikantsopleiding geeft ruimte om in de praktijk ervaring op te doen (eerste jaar) en een jaar lang stage te lopen (derde jaar). Omdat ik een eerstejaars student ben, is de eerste variant in mijn geval van toepassing en hoop ik dus in uw midden een aantal leerervaringen op te doen. In de eerste plaats betreft dit het afleggen van tien pastorale bezoeken. Vervolgens zal ik betrokken zal zijn bij bezinning van(uit) de kerkenraad op een ethisch thema. De laatste opdracht betreft het voorgaan in de eredienst. Ik ben heel blij dat de kerkenraad deze gelegenheid wil bieden en dat ds. Bergshoeff mijn leerplekbegeleider wil zijn. Ik zie uit naar een goede samenwerking en naar goede en gezegende ontmoetingen!

ds. G.C. Bergshoeff
dsb@hervormdscherpenzeel.nl