Liturgie van de dienst op zondag 3 november 2019 om 08:30 uur

Voorganger: ds.G.C. Bergshoeff

Lezing: Genesis 20 en 1 Korinthe 4:1-5

in Sionkerk, kinderbijbeluur, koffiedrinken na de dienst

Op deze zondag lezen we Genesis 20. Ik laat het laatste stukje van hoofdstuk 19 nog even liggen. Dat vind ik wat minder geschikt voor een morgendienst, misschien dat ik er nog een keer in een middagdienst bij stil zal staan. In Genesis 20 zien we dat Abraham weer zijn vrouw uitlevert (wat is dat toch?). Maar dan spreekt God tot de heidense koning Abimelech en erkent dat Abimelech in alle oprechtheid dit gedaan heeft. Zou dat dan betekenen dat wanneer iemand iets met de juiste motivatie doet, het goed is? Misschien dat een woord van Paulus uit 1 Korinthe 4:4 ons hierbij kan helpen: Want ik ben mij van niets bewust, maar daardoor ben ik nog niet gerechtvaardigd. Wie mij echter beoordeelt, is de Heere.

• Aanvangslied Ps. 91:1
  • Votum en groet