Liturgie van de dienst op zondag 12 mei 2019 om 08:30 uur

Voorganger: ds. G.C. Bergshoeff

Lezing: Psalm 16

in Sionkerk, viering Heilig Avondmaal

Komende zondag zal het Heilig Avondmaal weer worden bediend. In de tekenen van brood en wijn wil Christus Zijn verzoenend sterven onderstrepen. Tegelijk mogen we ook met het eten en drinken geloven dat we door de werking van de Heilige Geest gevoed en gelaafd worden voor het eeuwige leven. Geestelijk voedsel en geestelijke drank als voorsmaak voor de dingen die komen gaan. Wanneer dit tot ons door dringt, moet het ons temeer ernst zijn dat we hier niet zomaar aan voorbij kunnen gaan, maar dat we er zeker ook niet lichtvaardig mee moeten omgaan.
Laten we daarom in geloof de uitnodiging aanvaarden en in geloof het brood en de wijn ontvangen.
We zullen in de verkondiging op deze zondag verder gaan met Psalm 16.

Komende zondag zal de viering van het Heilig Avondmaal in gewijzigde vorm plaatsvinden. De viering vindt alleen plaats tijdens de morgendienst en niet in de middagdienst.

Tijdens de morgendienst zullen we het avondmaal vieren in één gezamenlijk viering. Alle belijdende leden die willen deelnemen, zullen aan het begin van de viering worden uitgenodigd om plaats te nemen in het lege vak aan de
linkerkant van de kansel.

Na afloop van de viering keert u weer terug naar uw zitplaats, waarna de dienst op gebruikelijke wijze wordt afgesloten.

• Aanvangslied: Ps. 100:1
  • Votum en groet
  • Ps. 16:6
  • Gebeden