Liturgie van de dienst op zondag 11 november 2018 om 18:30 uur

Voorganger: ds. G.C. Bergshoeff

Lezing: 1 Thessalonicen­zen

Leerdienst 1 Thessalonicenzen

De gezangen in deze liturgie worden gezongen uit de liedbundel Weerklank, tenzij anders is aangegeven.

In deze leerdienst beginnen we met het nieuwe Testament. Echter niet met de Evangeliën. Die staan wel vooraan in onze Bijbel, maar zijn pas later geschreven. We volgen de volgorde van schrijven. Hopelijk geeft dat ook weer een frisse blik op het goede nieuws dat in de Bijbel wordt verteld. Een van de oudste brieven die we kennen, is de brief van de apostel aan de Thessalonicenzen. Galaten is iets eerder geschreven, maar omdat ds. Van Goch daar nu de Bijbelkring over doet, zal hij begrijpelijkerwijs deze brief t.z.t. behandelen.
In de brief aan de gemeente te Thessalonica proef je de frisheid van de Kerk die nog dicht bij het woord van Christus leeft. Natuurlijk gaan er ook dingen mis, daarom moet de apostel wel een aantal dingen recht zetten.

• Intochtslied: Ps. 98:1
  • Votum en groet
  • Ps. 98:2, 3 en 4
  • Geloofsbelijdenis