Liturgie van de dienst op zondag 3 juni 2018 om 09:30 uur

Voorganger: ds. G.C. Bergshoeff

bevestiging ambtsdrager; uitzending dienst via Midland FM

Ook de komende zondagen worden wij van harte uitgenodigd om in de diensten aanwezig te zijn. Hier mogen we horen wie God is en wat Hij gedaan heeft in Zijn Zoon Jezus Christus. Het is de Heilige Geest die ons het evangelie in de harten wilt openbaren.

Eén van de uitwerkingen van de Heilige Geest is dat er een gemeenschap wordt gevormd. Allerlei soorten mensen vormen met elkaar één lichaam. Dat mag wel een wonder heten. We lezen daarover in Handelingen 4:32-37 een prachtige bericht. Er was onderlinge betrokkenheid zodat er niemand was die zei dat hij gebrek leed. Maar enkele hoofdstukken later (in Hand. 6) horen we toch dat er mensen zijn die achtergesteld zijn. Daarop reageren de apostelen op een bijzondere wijze: er worden diakenen aangesteld. En dat past dan mooi, omdat op deze dag Jacco Osnabrugge als diaken wordt bevestigd.

We zijn ook zeer dankbaar dat hiermee de kerkenraad weer voltallig is.

• Intochtslied: Lied 452:1
  • Votum en groet
  • Ps. 135:1, 2 en 3
  • Wet