Kerk en zalen kunnen worden gehuurd

Voor christelijke activiteiten kan de kerk en zalen van verenigingsgebouw Philalethes gebruikt worden.

Voor de kerk kunt U dan denken aan een:

• Huwelijksdienst
  • Rouwdienst
  • Zangavond of concert
  • Lezing

Voor zalen aan een:

• Vergadering christelijke vereniging
  • Lezing
  • Jaarvergadering.

Vooral voor een huwelijksdienst heeft de kerk een prachtige fotogenieke fotogenieke uitstraling en is prachtig gelegen midden in het dorp. De kerk ligt naast het park met Huize Scherpenzeel dat voor het huwelijksfeest/receptie maar ook als trouwlocatie gebruikt kan worden. Ook partycentrum Boschzicht ligt op loopafstand van de kerk.

Interieur Hervormde kerk Scherpenzeel

In de kerk is plaats voor 750 personen; er is een goede geluidsinstallatie aanwezig. Deze geluidsinstallatie kan digitale opnames (ook streaming naar internet) maken. Het gebouw heeft prachtige ramen en een imposant Adema-orgel in Frans-romantische stijl.

In de grote zaal van Philalethes is plaats voor 120 personen. Er is een podium met schuifbaar vouwgordijn en coulisen aanwezig. Natuurlijk zijn er ook diverse kleinere zalen. Er kan voor koffie/thee en frisdrank gezorgd kan worden.

Aan de verhuur van de kerkelijke gebouwen zijn regels gebonden die in een reglement zijn vastgelegd. Actuele adressen m.b.t. het maken van afspraken vindt u in de adressenlijst. Kijk daar bij kerkrentmeesters.